CTO: vorming rond evaluatie in het volwassenenonderwijs - 27/01/2016

30 november 2015

Op woensdag 27 januari 2016 organiseert het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven) een vorming rond evaluatie in het volwassenenonderwijs onder de titel 'Haal meer uit je evaluatie. Een win-win voor cursisten én lesgevers';

Brede evaluatie, portfolio, assessment, gespreide evaluatie ... daar ben je wellicht al verscheidene keren op gestoten. Misschien heb je al wat zaken uitgeprobeerd, maar waarom zouden we eigenlijk op die manier evalueren? Waarom is een brede kijk op de cursist en zijn prestaties zo belangrijk? En wat levert het jou op? Door een krachtige evaluatie kun je aansluiten op de interesses en leernoden van je cursisten. Zo'n aanpak zal, gezien de nieuwe opleidingsprofielen waarin die behoeften en rollen centraal staan, nog meer aan belang winnen. Door een krachtige evaluatie worden cursisten aangezet tot meer en verder leren. Een brede evaluatie en alternatieve vormen van evaluatie zorgen voor die krachtige evaluatie. Immers, door evaluatieopdrachten zo te kiezen, sluiten ze aan op dat wat cursisten willen leren en vormen ze een sleutel tot permanent leren. Bovendien worden evaluatietaken op die manier een natuurlijk onderdeel van je les. Meer informatie en de mogelijkheid tot inschrijven (VOLZET) vind je op de website van het CTO bij het vormingsaanbod.